In samenwerking met Maltesers

Maltesers is niet alleen het chocoladeproduct dat velen kiezen voor een momentje met vrienden op de bank. Het is ook een merk dat zich inzet om met humor de moeilijke momenten wat lichter te maken. Het merk publiceerde in 2023 het whitepaper ‘Samen de lasten verlichten’ om uitdagingen voor werkende ouders in Nederland en het Verenigd Koninkrijk in kaart te brengen. Het onderzoek deed Maltesers vanuit haar internationale missie om de positie van vrouwen in de maatschappij te verstevigen. Het ultieme doel van Maltesers? Om uitdagingen zichtbaar te maken en zinvolle gesprekken te starten.

Het is dan ook niet meer dan logisch dat we de handen ineenslaan voor het Be Great at Both event.

Uit het onderzoek van MALTESERS blijkt dat...

70% van de moeders in Nederland moet voortdurend hun agenda omgooien bij het schakelen tussen werk en gezin.

49% van de ondervraagde vrouwen voelt zich schuldig omdat ze niet genoeg tijd met hun kinderen doorbrengen, maar omgekeerd heeft ook 30% het gevoel niet genoeg te werken.

97% van werkende moeders verlangt naar enige vorm van flexibiliteit vanuit werkgevers om aan verwachtingen op de werkvloer te kunnen voldoen en tegelijkertijd het gezin draaiende te houden.

“Maltesers zet zich in het Verenigd Koningrijk al meer dan tien jaar succesvol in om de positie van vrouwen in de maatschappij te versterken. Dit succes willen we uitbreiden naar Nederland en het whitepaper ‘Samen de lasten verlichten’ is hierin een eerste stap. Ons onderzoek laat zien dat er in Nederland voor werkende ouders in het algemeen nog veel uitdagingen zijn, en dat daarbij veel van de lasten rusten op de schouders van werkende moeders. We zetten ons graag in om de zichtbaarheid van deze uitdagingen te vergroten en ze op een luchtige manier bespreekbaar te maken.”
Logo Maltesers
Janet Doorduin
Corporate Affairs Coördinator