speaker-photo

Laura Luijten

Strategic Demand Director - Mars Nederland

Laura (39 Jaar) studeerde aan de Radboud universiteit en startte haar carrière binnen de FCMG-wereld in 2010. Binnen bedrijven als L'Oreal en Reckitt Benckiser vervulde zij diverse commerciële rollen binnen Marketing en Sales, zowel operationeel als leidinggevend. In 2014 vervolgde ze haar carrière binnen Mars waar zij op dit moment de functie Strategic Demand Director vervult binnen het directieteam.

Laura is getrouwd en moeder van twee dochters, Merel (6) en Evie (8). Met een druk werk- en privéleven waarin veel van haar wordt gevraagd weet Laura wat het is om alle ballen in de lucht te houden en om te voelen dat je soms ook minder succesvol bent hierin. Haar geheim ligt in de woorden "Vertrouwen" (in jezelf en de toekomst), "Samen" (je bent niet alleen) en "Reflectie", dit combineert ze met een dosis veerkracht en optimisme.

Tijdens het panelgesprek vertelt Laura meer over het whitepaper 'Samen de lasten verlichten' van Maltesers (onderdeel van Mars) en deelt ze vanuit haar eigen ervaring hoe zij haar carrière combineert met ouderschap.

11:30 uur

24 mei 2024 Programma

Panelgesprek

Onder leiding van Charissa Promes, duiken we in op de complexe dynamiek van werk, moederschap en leiderschap. Tijdens dit inspirerende gesprek zullen we de uitdagingen onder de loep nemen waarmee werkende moeders dagelijks worden geconfronteerd en zoeken we naar (praktische) oplossingen die ons verder kunnen helpen te floreren in werk en ouderschap.

Welke obstakels staan er in de weg van een gebalanceerd leven tussen werk en gezin? Hoe kunnen we deze uitdagingen overwinnen en een gezonde werk-privébalans bereiken? Hoe versterkt het ouderschap onze leiderschapskwaliteiten en hoe maken we hier goed gebruik van? Ook bespreken we de invloed van genderstereotypen op werk-familie schuldgevoelens die vaak optreden bij werkende ouders en hebben we het over de keuzes die we als ouders maken onder invloed van deze stereotypen.